Utflukt med eller uten fiskelykke?

  • Skrevet: 31.07.2016
  • Klokken: 18:16
  • Kategori: Litt om alt

I dag pakket vi fiskestenger i bilen og dro avsted på en liten søndagsutflukt. Været i dag har vært sol med noen kraftige regnbyger.

De skyene der fremme ser ikke så lovende ut.....

Første stopp i Sirevåg og klar for å fiske litt

Fortsatt sol men fiskelykken var ikke med oss i dag

Og så kom regnet. Da var det bare å søke ly under ett halvtak hehehe

Neste stopp ble Hellvik

Og solen tittet frem igjen. K fisket og jeg gikk og lusket litt rundt omkring

Lurer på hva denne er brukt til? 

Utrolig hvordan busk og kratt klarer å vokse i fjellsprekker

Noen blomster var det også

og rognebær fant jeg og

Siste stoppested ble laksetrappene ved Egersund

Her såg vi 4-5 lakser 

Mye vann i elva

Nå er jeg klar for godstolen og strikketøyet.

Ha en fortsatt fin søndag!

  • Skrevet: 31.07.2016
  • Klokken: 18:16
  • Kategori: Litt om alt
  • Kommentarer: 2

Tellus...

  • Skrevet: 30.07.2016
  • Klokken: 18:55
  • Kategori: Litt om alt

Da var jeg i gang å strikke med Myk Ull. Etter å ha tenkt litt bestemte jeg meg for å strikke meg en jakke. Jeg endte opp med ett mønster fra Stella Charming igjen. Nemlig Tellus. Jakken er helt enkel med dobbelt flettemønster nede på bolen og ermene, pluss krave. Ellers rettstrikk og raglan felling ( det liker jeg veldig godt). 

Når jeg satte meg ned og leste oppskriften begynte jeg å lure på hva jeg har startet med nå..... 

Start med å legge opp 566 masker og strikk...... puh!!!!!!!! Dette kan ta tid men jeg skal BARE STRIKKE DENNE JAKKEN for det er denne jeg vil ha!

Så nå klirrer pinnene omgang for omgang ?? 

Ønsker alle en flott lørdagskveld.

Klem fra Tove

  • Skrevet: 30.07.2016
  • Klokken: 18:55
  • Kategori: Litt om alt
  • Kommentarer: 2

Nytt garn bekjentskap

  • Skrevet: 29.07.2016
  • Klokken: 19:12
  • Kategori: Litt om alt

Myk ull er ett garn ett nytt garn som skal prøves. Etter å ha sett ferdigstrikkede produkter av dette garnet var det bare å bestille dette garnet. I går kom pakken i posten og nå måååå jeg bare begynne å strikke....

Gleder meg til å se det ferdige produktet

Ellers er jeg ferdig med "restegarn" prosjektet mitt

Det ble en hals som skal bli god å ha til vinteren. Denne skal nok holde meg varm på turer med vovsen ☺️

Nå nyter vi de siste feriedagene på hytten.

Ha en fortsatt fin sommer!

  • Skrevet: 29.07.2016
  • Klokken: 19:12
  • Kategori: Litt om alt
  • Kommentarer: 2

Sommerstrikk

  • Skrevet: 21.07.2016
  • Klokken: 11:55
  • Kategori: Litt om alt

Å være med på Bittas klutealong hører sommeren til. Dette er tredje året jeg sitter klar med bomullsgarn og strikkepinner og venter i spenning på mønster fra Bitta. 

Hver mandag i fem uker kommer det nye mønster. 

Denne sommeren dukket det plutselig opp ett mønster i juni. Da la nemlig Bitta ut mønster på Uventet klut 

4. Juli var klutealongen endelig i gang og første mønster fikk navnet Aks

Mønster andre uken ble Rosenknopp

Uke 3 kom Tusenfryd

Det begynner å bli en bra samling kluter denne sommeren også.

Nå venter jeg i spenning på nytt mønster som blir lagt ut på mandag.

  • Skrevet: 21.07.2016
  • Klokken: 11:55
  • Kategori: Litt om alt
  • Kommentarer: 9

En flott uke

  • Skrevet: 20.07.2016
  • Klokken: 12:29
  • Kategori: Litt om alt

Da var første ferieuken unnagjort og vi er hjemme etter en flott uke i Danmark. 

Turen startet med noen skikkelige regnbyger, men vi kom oss til Kristiansand og ombord på Color Line.

Været i Danmark har vært noe varierende med sol, overskyet og noen regnbyger innimellom. Temperaturen har vært bra hele uken. 

Laget som mannen min trener gjorde det kjempe bra i cupen. De vant alle kampene og toppet det hele med finale seier og flott trofé med hjem. 

Mellom kampene ble det litt  klutestrikk og shopping

og vi hadde en koselig tur med lunsj til Skagen

På lørdag gikk turen videre til København. Der fikk fikk vi en dag på Tivoli og en dag med shopping og litt sightseeing 

Etter maaaaange timers kjøring var vi endelig hjemme i natt. Nå blir det skittentøy vask og videre på hytten.

  • Skrevet: 20.07.2016
  • Klokken: 12:29
  • Kategori: Litt om alt
  • Kommentarer: 2

Ohlala!

  • Skrevet: 08.07.2016
  • Klokken: 22:40
  • Kategori: Håndarbeid

Da var jeg endelig ferdig med sommertoppen min. Denne toppen var utrolig gøy å hekle og ikke minst så er jeg kjempe fornøyd med den. Toppen er designet av Stella Charming Design og har fått navnet Ohlala!

Her holder jeg på med avsluttende vrangbord.

og her er det ferdige resultatet

Synes den er knall tøff. Hva synes dere?

Nå har jeg startet på klutealongen til Bitta.

Å strikke kluter hører sommeren til for meg.

Nå er jeg klar for sommerferie!

Ønsker dere alle en god sommer!

Annonselink

  • Skrevet: 08.07.2016
  • Klokken: 22:40
  • Kategori: Håndarbeid
  • Kommentarer: 1

Dobbel lykke

  • Skrevet: 05.07.2016
  • Klokken: 16:45
  • Kategori: Litt om alt

I dag lå det to overraskelser i postkassen. Den ene var pakke fra Shai. Min favoritt barberhøvel. I pakken fikk jeg også bodywash/shavegel, bikinihøvlet og body skrubb. Alt i en toalettmappe.

Den andre pakken innehold en veske.

Min nye strikkeveske. Var den ikke fin?

Denne vant jeg i Vibbedille sin giveaway. Bloggen hennes er utrolig bra og morsom å lese. Hun kommer med mye tips for dem som liker å strikke. Ta gjerne en tur innom bloggen hennes. Absolutt å anbefale 

  • Skrevet: 05.07.2016
  • Klokken: 16:45
  • Kategori: Litt om alt
  • Kommentarer: 2
Toveshobbykrok

Jeg lider nok litt av strikkegla'skap. Har alltid mange ideer om strikkeprosjekter, men liker også å prøve meg på nye ting. Kommer til å dele litt forskjellig her på bloggen.

Forhåndskop musikalbilletter her

Siste kommentarer

Lenker

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no