Liker du å strikke?

  • Skrevet: 10.02.2017
  • Klokken: 11:40
  • Kategori: Håndarbeid

Liker du å strikke?

Da kommer det noen tips om hva man kan strikke i helgen

Denne genseren har jeg planer om å sette i gang med

Bildet er tatt av Sofie Ødegård og lånt fra puff.gyldendal.no.

Denne strikkes på pinne 10 og jeg forelsket meg helt. Oppskriften finner dere gratis her.

Eller kanskje noen kunne tenkt seg å strikke lue og pulsvanter i refleksgarn?

Oppskriften ligger gratis på sidene til Europris.

Legger også ved en lenke til EMS Design. Her er det mange kjekke gratis strikkeoppskrifter.

Så da er det bare å finne frem garn og strikkepinner og sette i gang.

GOD HELG!
#strikk#håndarbeid#

  • Skrevet: 10.02.2017
  • Klokken: 11:40
  • Kategori: Håndarbeid
  • Kommentarer: 4

Hva jeg holder på med

  • Skrevet: 27.01.2017
  • Klokken: 10:59
  • Kategori: Håndarbeid

Her kommer en liten oppdatering på strikkeprosjektene jeg holder på med for tiden.

Jeg har nemlig alltid flere prosjekter på gang , selv om jeg prøver å holde meg til toppen to-tre samtidig.

Det er alltid greit å ha noen småstrikk innimellom større prosjekter.

For tiden er det dette det strikkes på

Genser med flettemønster. Jeg har kun litt igjen på raglan fellingen så er denne ferdig.

Jeg pjoner også lue (som jeg skrev om i går)

Ellers så lurer jeg på en ting

ER DERE BITT AV LOTHEPUS GENER/LUE FEBEREN?

Bildet er lånt fra Facebook

Når jeg ser på de forskjellige strikke/hobby gruppene jeg er med i på Facebook, så er det veeeeeldig mange som er det. Og jeg lar meg friste.... Mønster til luen kan dere få gratis her. Mønsteret har jeg klar, garn har jeg bestilt og håper at dette kommer i posten i dag....

HA EN FLOTT HELG!

Klem fra Tove

  • Skrevet: 27.01.2017
  • Klokken: 10:59
  • Kategori: Håndarbeid
  • Kommentarer: 2

Da ble Frosty ferdig

  • Skrevet: 27.11.2016
  • Klokken: 12:31
  • Kategori: Håndarbeid

Slik ble søte Frosty til:

Jeg har strikket og strikket mange små deler

Her er en god samling som skal settes i sammen og mange tråder som skal festes

Her begynner Frosty å ta form og

simsalabim.....

ferdig!!

  • Skrevet: 27.11.2016
  • Klokken: 12:31
  • Kategori: Håndarbeid
  • Kommentarer: 4

Nydelig sjal

  • Skrevet: 15.11.2016
  • Klokken: 09:36
  • Kategori: Håndarbeid

Endelig begynner sjalet mitt å ta form. Nå skal det i vaskemaskinen og så blokkes. Deretter skal det hekles en bord.

Dette nydelige sjalet er designet av Helle Slente og mønsteret kan kjøpes her
Men nå er det på tide å strikke noe til jul. Så da blir mitt neste prosjekt denne søte

snømannen. Bildet er lånt fra Knitlikeme.com

Jeg skal også lage meg en strikkeveske, men det blir nok ikke før etter jul og nyttår

Oppskriften på denne finner du gratis her. Bildet er tatt fra katalogen til Dale Garn.

Ønsker dere alle en flott tirsdag!

Klem fra Tove

  • Skrevet: 15.11.2016
  • Klokken: 09:36
  • Kategori: Håndarbeid
  • Kommentarer: 6

Snart november og da må det strikkes noen juleting

  • Skrevet: 31.10.2016
  • Klokken: 19:45
  • Kategori: Håndarbeid

Nå er vi snart i november og da begynner denne damen å pønske ut hva som skal strikkes til jul i år..

Må jo bare innrømme at jeg er en tanke julete.... Storkoser meg i desember når jeg kan finne frem julepynt, lys osv.

Men.....

HVA skal jeg finne på i år?

Joda, Sandnes Garn har en del gratis mønstre så da har jeg funnet meg ett nissepar som jeg skal strikke.

Legger ved bilder av tidligere års julestrikk

Denne har jeg strikket mange av både til meg selv og gitt i gave. Det er oppskriften på vin-nissen til Sandnes Garn jeg bruker. Bare at denne er fylt med vatt ikke vin 😂

Disse små snømennene laget jeg i fjor. Ikke strikk da men flotte ble de.

Her har jeg kun strikket klær til nissene. Kroppen er kjøpt. Har en nissefamilie til av denne typen men jeg får dele bilder av disse når de hentes frem.

Lager dere ting til jul?

Klem fra Tove

  • Skrevet: 31.10.2016
  • Klokken: 19:45
  • Kategori: Håndarbeid
  • Kommentarer: 4

Denne blir en favoritt til høsten

  • Skrevet: 10.09.2016
  • Klokken: 14:09
  • Kategori: Håndarbeid

Da kan jeg hake av på punkt 1 på listen min.. Jakken min er ferdig å klar til bruk.

Jakken er strikket etter mønster fra Stella Charming og har fått navnet Tellus.

Jeg har strikket den i Myk Ull som jeg har kjøpt fra HosJette. Dette garnet har blitt ett av mine favoritter. Tynt ullgarn som er innsatt med spinneolje så når arbeidet er ferdig må det vaskes. Da "poffer" garnet opp og blir tykkere. Strikkeplagg av dette garnet blir utrolig myke og lette, som eksempel veier jakken min kun 400 gram.

Skikkelig lekkert med fletter i stedet for vanlig vrangbord i rett/vrang.

Flettene er like på rett- og vrangsiden

Bilde av jakken

Denne skal bli god og varm på kjøligere dager og kommer nok til å bli ett av favoritt plaggene mine.

Ha en flott helg alle sammen!

Klem fra Tove

  • Skrevet: 10.09.2016
  • Klokken: 14:09
  • Kategori: Håndarbeid
  • Kommentarer: 6

En liten oppdatering

  • Skrevet: 01.09.2016
  • Klokken: 09:13
  • Kategori: Håndarbeid

Siden jeg for tiden holder på med strikkeprosjekter som tar litt tid må det bli en liten oppdatering om fremgangen på strikke jakken min.

Jeg er ferdig med bolen og ermene og har satt disse sammen.

og har startet med raglan fellingen

Denne jakken gleder jeg meg virkelig til å ta i bruk. Den blir myk, varm og utrolig lett. Til nå har jeg kun brukt 300 gram med garn så det sier vel sitt angående vekten på jakken.

Ellers så har svigermor vært og kjøpt garn til en jakke som jeg skal strikke til henne. Blir nok ikke arbeidsledig angående strikkingen de neste månedene.

Klem fra Tove

  • Skrevet: 01.09.2016
  • Klokken: 09:13
  • Kategori: Håndarbeid
  • Kommentarer: 2

Ohlala!

  • Skrevet: 08.07.2016
  • Klokken: 22:40
  • Kategori: Håndarbeid

Da var jeg endelig ferdig med sommertoppen min. Denne toppen var utrolig gøy å hekle og ikke minst så er jeg kjempe fornøyd med den. Toppen er designet av Stella Charming Design og har fått navnet Ohlala!

Her holder jeg på med avsluttende vrangbord.

og her er det ferdige resultatet

Synes den er knall tøff. Hva synes dere?

Nå har jeg startet på klutealongen til Bitta.

Å strikke kluter hører sommeren til for meg.

Nå er jeg klar for sommerferie!

Ønsker dere alle en god sommer!

Annonselink

  • Skrevet: 08.07.2016
  • Klokken: 22:40
  • Kategori: Håndarbeid
  • Kommentarer: 1

Juhuuu

  • Skrevet: 19.06.2016
  • Klokken: 18:55
  • Kategori: Håndarbeid

En av sommertoppene ble ferdig i helgen...

og det beste av alt er at da vi kom hjem fra hytten i dag var det stilt og rolig i huset. Ingen lyder fra garnkurven min..... Juhuuu

Nå sitter eg og slapper av med en

kopp kaffe

og ny topp på heklenålen.

Ha en fortsatt fin søndag!

  • Skrevet: 19.06.2016
  • Klokken: 18:55
  • Kategori: Håndarbeid
  • Kommentarer: 1

Sommerstrikk - nye prosjekter

  • Skrevet: 17.06.2016
  • Klokken: 14:06
  • Kategori: Håndarbeid

Nå er eg der igjen.................

ALTFOR mange prosjekter i hodet mitt.

Holder nå på med å strikke en sommertopp. En flott, enkel og litt tøff topp som eg fikk oppskrift på ved å melde meg på nyhetsbrevet til Varm Design.

Neste som står på listen er 2 heklede topper. Til disse har jeg allerede funnet frem garn og heklenål som ligger i en pose og venter. I går kveld når eg satt og strikket lå denne posen og roper på meg..........

opp til flere ganger.... til og med

Lurer på om det er bare eg som hører dette? Eller om de andre i huset også hører dette levenet borte i strikkekurven min?

GI MEG STYRKE!!!!!!!!!!

Denne helgen reiser vi på hytten, med garn, strikkepinner og heklenåler i sekken....

Når helgen er over satser jeg på at noe av dette er blitt ferdig, slik at eg slipper å høre på "maset" hehehe....

GOD HELG OG KOS DERE!

Reise annonse

<

  • Skrevet: 17.06.2016
  • Klokken: 14:06
  • Kategori: Håndarbeid
  • Kommentarer: 4
Toveshobbykrok

Jeg elsker å strikke. Har alltid mange ideer om strikkeprosjekter, men liker også å prøve meg på nye ting. Kommer til å dele litt forskjellig her på bloggen.

Forhåndskop musikalbilletter her

Siste kommentarer

Lenker

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no